Follow us

Η Μαρινέλλα, ο κανιβαλισμός & η "βρώμικη δουλειά" των social media

Ο Κωνσταντίνος Αντωνάτος γράφει για τον τρόπο διαχείρισης της είδησης της κατάρρευσης της Μαρινέλλας στο "Ηρώδειο"

Μαρινέλλα

Η Μαρινέλλα δεν είναι ένας ακόμα βετεράνος του ελληνικού τραγουδιού. Είναι το ίδιο το mainstream ελληνικό τραγούδι, ένας άνθρωπος που έκανε το όνομά της συνώνυμο με την εμπορική μουσική στη μεταπολεμική Ελλάδα. Το ρεπερτόριό της είναι άφταστο και μετατράπηκε εντέχνως σε κλασικό. Το ταλέντο ωστόσο είναι πολύ μεγαλύτερο.

Όποιος έχει δει τη Μαρινέλλα επί σκηνής, τα τελευταία χρόνια, είτε σε ανοιχτά θέατρα είτε σε κλειστά θέατρα είτε σε μουσικές σκηνές είτε σε νυχτερινά κέντρα, μπορεί να συμφωνήσει σε ένα και μόνο πράγμα: η φωνή της δεν πιάνεται. Αυτό όμως είναι ένα στοιχείο του θεάματος. Το υπόλοιπο είναι το σταριλίκι της, η αύρα της, η άπιαστη αυτή ενέργεια ενός ανθρώπου που έχει περάσει τα 80 και βάζει κάτω 20χρονες.

Η Μαρινέλλα ζει πάνω στη σκηνή. Και αν την εγκατέλειψαν οι δυνάμεις της, υπό την πίεση της υποχρέωσης να ανέβει στη σκηνή του Ηρωδείου, προκύπτει από αυτή την ανάγκη για ζωή και οξυγόνο, που έρχεται μόνο μέσω της επαφής με το κοινό της.

Δεν θα κάτσω να το παίξω ανώτερος. Το συμβάν έγινε κατά τη διάρκεια παράστασης, οι θεατές δεν φταίνε που κατέγραφαν με τα κινητά τους την αγαπημένη τους τραγουδίστρια. Είναι μια είδηση που έχει καταγραφή, δεν είναι παραβίαση ιδιωτικότητας. Οι θεατές σε ένα βαθμό έχουν ευθύνη για τον διαμοιρασμό αυτού του υλικού. Εκείνοι έκαναν τη δουλειά του φωτορεπόρτερ, του ανθρώπου που καταργεί το κεκλεισμένων των θυρών μιας παράστασης και καταγράφει τη ροή της. Και φυσικά τα media ήταν εκεί απλά για να "εκμεταλλευτούν" το υλικό που οι θεατές τους έδωσαν απλόχερα. Συμβαίνουν και αυτά. Ειδικά όταν μιλάμε για θέαμα, επί σκηνής, τεράστιων καλλιτεχνών.

Μας ενοχλεί που συνέβη στη Μαρινέλλα, γιατί είναι ένας άνθρωπος που το κοινό λατρεύει. Ένας άνθρωπος που δεν ενοχλεί και δεν "δευτερίζει" με την υπόστασή του. Ωστόσο, τα video με την Amy Winehouse, τη Britney Spears ή όποιον άλλο αστέρα έχει πάθει κάτι επί σκηνής, τα βλέπουμε μια χαρά ως ντοκουμέντα. Κλασικά και ελληνικά, μας ενόχλησε όταν αυτή η διάθεση κεκαλυμμένης κλειδαρότρυπας ακούμπησε έναν μύθο του ελληνικού τραγουδιού. Δεκτό, τέτοιοι είμαστε, ρομαντικοί.

Ναι, κανιβαλισμός υπάρχει. Παραδόξως όμως όχι από τα media. Οι θεατές δημοσιοποίησαν τα video και μάλιστα με τρομερή ταχύτητα. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να κρίνουμε το είδωλό μας στον καθρέφτη για το τι είναι προς δημοσίευση και τι όχι.

Εκεί που αξίζει πιστεύω να μείνουμε η στρατιωτική συμπεριφορά που έδειξε η Μαρινέλλα επί σκηνής. Κατέρρεε και τραγουδούσε. Για την ίδια, για το κοινό της, για όποιον ένιωθε απέναντί της εκείνη τη στιγμή. Αυτό δεν θα μπορούσε να το κάνει καμία σύγχρονη τραγουδίστρια. Οι απαστράπτουσες εμφανίσεις της λίγα λεπτά πριν αποτυπώθηκαν στον φακό, σαν να μην είχε συμβεί τίποτα. Αυτό πραγματικά με σοκάρει. Κι όμως είχαμε αυτή τη δυσάρεστη κατάληξη. Γι' αυτό ας μην είμαστε σκληροί με τους ανθρώπους. Δεν γνωρίζουμε καν τι Γολγοθά έχουν να ανέβουν οι ίδιοι, ακόμα και επί σκηνής.

Το σημαντικό είναι να γίνει καλά η Μαρινέλλα και να τη δούμε ξανά λαμπερή στη σκηνή. Αυτό έχει σημασία.

Υ.Γ. Μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, τα media είναι αδίστακτα. Αν το video που κυκλοφόρησε μέσα σε μόλις λίγα λεπτά στο twitter, βρισκόταν ως αποκλειστικό στα χέρια κάποιας newsroom εκπομπής, θα έπαιζε με λογότυπο ως σούπερ αποκλειστικό. Θα το λέω μέχρι να σβήσει ο ήλιος. Αν σήμερα σχεδόν όλες οι εκπομπές δεν έπαιξαν το βίντεο της κατάρρευσης της Μαρινέλλας επί σκηνής, είναι επειδή γνωρίζουν πως τη βρώμικη δουλειά την έκανε το twitter και το tiktok.

Η Μαρινέλλα, ο κανιβαλισμός & η "βρώμικη δουλειά" των social media

Σε κάθε περίπτωση, τα social media μου για κουβεντούλα, ιδέες και προτάσεις είναι στη διάθεσή σας.

http://instagram.com/sirconstantino
https://www.facebook.com/constantinos.antonatos
https://twitter.com/SirConstantino

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις από την εγχώρια και διεθνή showbiz στο yupiii.gr